Back To News

Jul 26, 2024 5PM

Pengeluar “Apple Plus 101" Pentingkan Sijil Halal Dalam Produk Kesihatan dan Kesejahteraan

Bukan mudah untuk mendapatkan pensijilan halal bagi sesuatu produk jika tidak menepati piawaian yang ditetapkan. Namun faktor tersebut merupakan perkara penting yang memberi keyakinan kepada pengguna.


Mengakui perkara tersebut, Ketua Pegawai Pemasaran eCare, Cedric Loo berkata hampir setahun dia berusaha mendapatkan sijil tersebut demi memuaskan hati pelanggan produk Apple Plus 101 Rainbow Immune Booster.


“Setiap perniagaan ada cabaran tersendiri, bagi pihak kami, ia adalah satu cabaran yang besar selagi mana produk yang dijual belum berjaya memperoleh sijil halal.


“Pada awalnya sasaran pembeli kita adalah hanya tertumpu kepada rakan-rakan terdekat sahaja dan apabila kita mempunyai perancangan untuk memasuki pasaran Malaysia dengan lebih meluas, orang ramai mula bertanya sekiranya kita mempunyai sijil halal atau tidak.


“Justeru pada tahun lalu kita mula melakukan prosedur bagi proses permohonan sijil halal dan kami berjaya memperolehnya pada Julai 2024.


“Selain itu, memandangkan kita menawarkan produk yang mempunyai pelbagai kebaikan, orang ramai tidak mudah percaya kerana ia adalah perkara yang mustahil. Disebabkan itu kita bawa pakar nutrisi yang bersama-sama menghasilkan produk ini untuk menerangkan mengenai kebaikan yang ditawarkan kepada tubuh badan manusia,” ujarnya.


Cedric berkata pensijilan tersebut juga menandakan 

pencapaian penting bagi syarikatnya dalam memperluaskan produknya serta memenuhi keperluan pelbagai pasaran di Malaysia.


“Sebagai sebuah syarikat yang berdedikasi mempromosikan kesihatan dan kesejahteraan, kami memahami kepentingan pensijilan halal di Malaysia yang majoriti penduduknya adalah orang Melayu.


“Dengan memperoleh pensijilan ini, kami memastikan bahawa produk kami memenuhi standard kualiti tertinggi dan boleh diakses oleh semua orang, tanpa mengira sekatan diet.


“Langkah ini mengukuhkan komitmen kami terhadap keterangkuman dan misi untuk meningkatkan kesihatan dan kekayaan pelanggan kami,” ujarnya.


Jelasnya lagi kualiti dan keselamatan produk mereka turut disahkan oleh pelbagai badan berwibawa.


“Antaranya seperti Makanan Selamat Tanggungjawab Industri (MESTI), Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM), Amalan Pengilangan Baik (GMP) dan Pensijilan 100 peratus Vegetarian,” katanya.


Dalam pada itu, Cedric berkata dua ahli gusti profesional terkenal Malaysia turut diperkenalkan sebagai duta jenama.


“Mereka berdua merupakan atlet negara bagi sukan gusti iaitu Ayez Shaukat Fonseka Farid dan Nor Diana Khamaruzaman.


“Kami berbesar hati mempunyai mereka mewakili eCare. Penglibatan mereka mengukuhkan komitmen kami untuk mempromosikan gaya hidup sihat dan menginspirasi komuniti kami untuk mencapai kecemerlangan,” ujarnya yang juga merupakan Pengasas D Magic.


Sumber: Wilayahku


Waktu Solat
Waktu Solat
mosque
mosque

08 Sep 2024

Waktu solat berikutnya,

Dhuhr

pada

13:14

mosque
imsak

Imsak

05:48:00

fajr

Fajr

05:58:00

syuruk

Syuruk

07:05:00

dhuhr

Dhuhr

13:14:00

asr

Asr

16:17:00

maghrib

Maghrib

19:17:00

isha

Isha

20:27:00

mosque

Channel Partners

malaysiakinikiniTV

Strategic Partners

hiphip

Media Partner for

Hei 2023Malaysia Showcase